Királyok és fejedelmek útján

A Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola és a Zámolyi Csanádi Imre Általános Iskola   32 hetedik osztályos diákja  közösen utazott a határtalanul program keretében Erdélybe.

Négy napos utunk során kulturális, történelmi és természeti értékékek sokaságát ismertük meg. Nagyváradon és Gyulafehérváron a székesegyházat csodálhattunk meg. Koszorúztunk a Petőfi Parkban, Bethlen Gábor és természetesen Petőfi szobránál, majd Aradon a vértanúk emlékművénél is.

Kolozsvári városnézésünk során Mátyás király és Bocskai István szülőházánál jártunk. Látogatást tettünk a Szent Mihály templomban, megcsodáltuk Mátyás király lovas szobrát, a Babes Bolyai Tudományegyetem épületét és a Farkas utcai templomot. Szállást Torockón kaptunk. Csodálatos élmény volt a méltán Európa hírű faluban ébredni, a Székelykő tövében.  A természet szépségeiben gyönyörködhettünk a Tordai- hasadékban, majd a sóbányában, és a Retyezát Nemzeti Parkban. Két éjszakát töltöttünk Déván, a Szent Ferenc Alapítvány vendégházában, ahol átadtuk adományainkat az  ott lakó gyermekeknek, melyeket  a kiutazók és a  szabadszállási vállalkozók ajánlottak fel. Természetesen meglátogattuk a dévai és a vajdahunyadi várat is. Felejthetetlen élményekben gazdagodott minden tanuló.

Fazekas Tiborné intézményvezető helyettes, Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola