A túrázók télen sem pihennek

A télről az embernek a jó meleg kandalló melletti olvasgatás, a hosszú estéket kísérő beszélgetések jutnak eszébe, pedig a szervezetnek ekkor is szüksége van aktív mozgásra, a szabad levegő üdítő frissességére. Így gondolta ezt a Honvéd Nyugdíjas Klub is, amikor a karácsony utáni hétvégére, december 27-re egy évbúcsúztató gyalogtúrát szervezett az érdeklődőknek.

Jókedvűen és lelkesen gyülekeztek a túrázók a Zöld-Ász Vendéglőben a 9 órára meghirdetett rajtra. A citromos tea, az ízletes forralt bor, no és persze egy kis hazai papramorgó biztosította a karácsonyi ünnepnapok alatt kissé ellustult és kalóriával túltöltött szervezetek energia tartalékát, hogy a rövid eligazítás után a hideg, de napos időben kellő lelkesedéssel vágjanak neki a Szabadszállás és Izsák közötti túrának.

A mínusz 2-3 fokos hideg ellenére több mint 50 induló teljesítette az általa választott 21 km-es, vagy 6 km-es távokat a Szabadszállási Alsószőlők, a Fülöpszálláshoz tartozó Kurjantó és az Izsáki Vadas területén vezető sárga jelzésű túraútvonalon, áthaladva a Strázsa-hegyen és a Balog-hegyen, hogy jóleső fáradtsággal, kipirulva megérkezzen az Izsák melletti öreg tölgyesben kialakított pihenő parkban berendezett célba.

A túra legfiatalabb részvevője Dóra Marcell (7), aki élete első túráján folyamatosan az élen haladva mutatta az idősebbeknek az utat és a célban is töretlen lelkesedéssel mesélte, milyen jó volt az erdőben futkározni.

A legidősebb, de szintén „kezdő” túrázó Elekes Sanyi bácsi (77) a klub tagja volt, aki a 6 km-es távot teljesítette, s a célban így nyilatkozott: „Sosem vettem részt ilyen túrán és nem is ismertem ezt az utat, így nehezen vettem rá magam a részvételre, de nem bántam meg. Nagyon szép volt a táj és az időjárás is csodálatos volt.”

A túra során csatlakozott a csoporthoz a kecskeméti Dömötör Zsolt, aki profi túrázó és a Felső Kiskunság szerelmese: „Csak térkép alapján ismertem a Biczó Csárda és Izsák közötti Vadas területét, de végig gyalogolva az útvonalon azonnal felvettem ezt az utat a kedvenceim közé és már másnapra vendégeket hívtam, akikkel ismét végigjártuk ezt a gyönyörű túra utat”

A túrán a klubot képviselő 15 tagon kívül számos részvevő érkezett a környező településekről. Kecelről kisbusznyi csapatával érkezett a teljesítménytúrák kedvelője Szabó Zsolt: „Utólag nagyon bántam volna, ha kihagyjuk ezt a túrát. Jól éreztük magunkat, nagyon jó volt a hangulat, a rendezés, vendégszerető a csapat, profi a vendéglátás – tea, forralt bor, gyümölcs, szaloncukor, rágógumi és zárásként egy fejedelmi babgulyás a szabadban – ,a naptáramban már elő van jegyezve a szabadszállásiak által megrendezésre kerülő következő túra, a Strázsa-2015 teljesítménytúra 2015. április 11-én”

A célban a Zöld Ász Vendéglő által készített babgulyás elfogyasztása után egy pohár forralt bor mellett beszélgetve „cseréltek eszmét” a környező települések ”képviselői” a rendezvény folytatásának lehetőségeiről, majd a szervezők a túrázók részére egy szerény emléklap átadásával zárták ezt a fizikailag és szellemileg is üdítő téli programot.

A Nyugdíjas Klub egyedül, saját erőből természetesen nem lett volna képes ilyen eredményességgel megrendezni a túrát, ezért a klub elnöksége és tagsága nevében is köszönetet mondunk a Zöld Ász Vendéglőnek az „élelmezési ellátás”, Szalontai Bálintnak a személyszállítás, az SZP Kiskun Kft.-nek és a Zero Feeling Kft.-nek a büfé ellátás, a Biczó Csárdát üzemeltető Kft.-nek a „tanyamúzeum” bemutatása és a helyszín biztosítása, a József Attila Közösségi Háznak az adminisztratív feladatok előkészítése, Góhér Zoltánnak, a „Vadas terület” erdőgazdálkodójának az útvonal kijelölése és létesítése, valamint a célban a vendéglátó hely berendezése területén nyújtott támogatásáért.

A túrázó halad tovább…

Jól sikerült évet zárt a klub sport és túra szakága, de az élet nem áll meg, január 17-én már a Szekszárdi-dombságban találta a felkelő nap túrázóinkat. Várakozással telten, bízva a szép időben, 90 km-es autózás után érkeztünk meg Szekszárdra, ahová a Bartina teljesítménytúrára lassan már hazajárunk.

Gyors adminisztrációt és egy „start-fotót” követően, a „kötelező gyorsítót” elfogyasztva, a szalagozást követve indultunk a Bartina-hegyre. Ebben az évben fordított irányban és helyenként teljesen új útvonalon jelölték ki a szervezők a nyomvonalat, ami izgalmasabbá és érdekesebbé tette a túrát. Az időjárás kegyeibe fogadta a túrázókat, kívánni sem lehetett volna szebb időt erre a napra, néhány sáros-agyagos terület kivételével kifogástalan terepviszonyok vártak bennünket.

Az első ellenőrző pont új helyen a Remete- kápolnánál került berendezésre, egy gyönyörű völgyben, a 2014-ben felújított Remete – csurgó forrásnál. Támogattuk (anyagilag is) a felújítás folytatását, majd egy kaptatót teljesítve jutottunk vissza a megszokott útvonalra. Az út további részén (ami zömében megegyezett a korábbi évek nyomvonalával) áthaladtunk a Szarvas-szurdik (most száraz) agyagos árkán, a Sötét-völgyön, érintettük a Sötét-völgyi tavat, ismét megcsodáltuk Kakasd faszerkezetű templomát és jóízűt kortyoltunk a Haramia-forrás hűs vizéből. (A látnivalókról szóló részletes beszámolót, leírást és rengeteg fényképet megtalálja a www.baratokfc.5mp.eu oldalon, illetve képeket a facebookon is).

Habár az útvonal a korábbival megegyezett, a fordított haladási irány így is tartogatott számunkra néhány meglepetést. Például az Óriás-hegyre felvezető ösvény mindenképpen embert próbáló volt.

Az utolsó hat kilométer a célig már alapvetően, nem a teljesítményről, hanem a Szekszárd környéki dombok, szőlőskertek, présházak és hétvégi házak látványában való gyönyörködésről szólt.

Összességében a szervezés, rendezés, ellátás ötös, időjárás kiváló, „nagyon jól éreztük magunkat, megyünk jövőre is” nyilatkoztak „újonc” csapattagjaink, Kishalmi István, Kiss József és Szűcs Attila. Bízunk benne, hogy jövőre már buszt kell bérelnünk a személyszállításra….

Terveink…

A klub 2015-ös feladattervének megfelelően negyedévente túrát szervezünk minden érdeklődőnek (nem csak klubtagoknak) Szabadszállás és a környező települések érintésével.

Már rögzített az időpontja a „STRÁZSA honvéd teljesítménytúrának”, melyet 15-25 és 35 km-es távon rendezünk meg április 11-én, szombaton országos kiírással. A túrára minden egyéni és csoportosan jelentkező túrázót szeretettel várunk. Külön a figyelmébe ajánljuk általános- és középiskolai osztályoknak, munkahelyi csoportoknak, hiszen például a 25 km-es táv nyomvonala gyönyörű erdős-buckás területeken halad át és teljesítése egy egészséges 6-8 éven felüli embernek nem igényel különösebb felkészülést. A túra nem verseny!!! A start és a cél a laktanyában, a volt szakközépiskola kollégiumában kerül berendezésre. A részleteket hamarosan a fenti honlapon, vagy a www.ttt.hu oldalon és természetesen a városi lap hasábjain is megtalálják az érdeklődők.