Határtalan kirándulás

DSCN9057 DSCN9356

Legendák és mondák nyomában Erdélyben
2018.05.14-2018.05.18.
Öt csodálatos napot tölthettek tanulóink Erdély országban a Határtalanul program keretében.
A programok között városlátogatások, megemlékezések és túrázások szerepeltek.
Az első napon Aradon a Szabadság-szobornál koszorúztunk. Marosillyén Bethlen Gábor szülőházát tekintettük meg. Este a dévai várhoz túráztunk, majd itt találtunk menedéket éjszakára.
A második napon a várak királyát Vajdahunyadon a Hunyadi- Bethlen várkastélyt látogattuk meg, majd Nagyszeben gyönyörű felújított belvárosában tettünk egy felfedező sétát. Segesvár történelmi városa mindenki csodálatát kivívta. Felsétáltunk a diáklépcsőn, majd hazafelé Fehéregyháza határában a Petőfi emlékműnél helyeztük el a megemlékezés koszorúját.
A harmadik napon a székelyszentléleki iskolába látogattunk. Átadtuk az általunk összegyűjtött könyveket, szabadszállási termékeket, majd egy gyors labdarúgó mérkőzést játszottunk aranygólig a helyi válogatottal. Güdüctelepen helyi készítményeket kóstoltunk, majd egy kis hegymászás következett. Utunkat a csodálatos Békás-szoros és Gyilkos- tó irányába folytattuk. A szoros látványa és a Békás-patak gyors folyása mindenkit ámulatba ejtett. A Gyilkos –tó körül tettünk egy pár km-es túrát, majd a szálláson jóízűen falatoztuk Edit asszony által készített erdélyi specialitásokat.
A negyedik napon Farkaslakán Tamási Áron sírjánál elhelyeztük a koszorúnkat, majd Korondon Józsa János A Magyar Népművészet Mestere műhelyében tettünk látogatást és vásárolhattunk a kész termékekből. Tordán a sóbánya mélysége és szépsége mindenkit lenyűgözött. Csónakáztunk, óriáskerékkel forogtunk és nézelődtünk mielőtt a felfelé vezető lépcsőkön a felszínre kerültünk. Ezek után a Tordai hasadék félelmetes sziklái között tettünk sétát. A vállalkozó kedvű tanulók tanári kísérettel meghódították a hegyet is. Késve érkeztünk Kolozsvárra. Vacsora után 11 óra körül a szállásunkat is elfoglalhattuk.
Az ötödik napon Rövid ismerkedés Kolozsvárral. Megnéztük a Szent Mihály templomot, Mátyás szülőházát, a Mátyás- szobrot. Körösfőn a kirakodó vásárban a maradék forintjainkat is elköltöttük, Majd a Király- hágón végleg elbúcsúztunk Erdélytől. Nagyváradon egy rövid városnézés után hazaindultunk.
Csodálatos napokat tölthettünk a pályázat jóvoltából. Köszönjük mindenki támogatását, mellyel a kirándulásunkat segítette!

A kiutazó diákok, tanárok, felnőttek nevében Csőke József programszervező.