Éjféltől lép működésbe a katasztrófavédelem kéményseprőipari honlapjának új felülete. Az átalakítással és fejlesztéssel egyszerűbbé és gyorsabbá válik az időpontfoglalás és megrendelés folyamata. A katasztrófavédelem ügyfelei várhatóan az eddiginél is nagyobb számban használják majd ügyeik intézésére a területi és időkorlátok nélkül működő honlapot.
A sormunka ellátásának rendeletben meghatározott folyamata alapján ha a tervezett sormunka a lakosokhoz értesítők útján eljutatott első és második időpontban meghiúsul, a kéményseprőipari szerv és az ingatlan használója harmadik időpontban állapodik meg. Ennek a harmadik kiszállásnak az időpontját lesz lehetősége a katasztrófavédelem ellátási területén élő lakosoknak online, az Időpontfoglalás űrlap kitöltésével és elküldésével megválasztani.
Az elmaradt sormunka pótlását szolgáló időpont egyeztetését már az ügyfélnek kell kezdeményeznie a második értesítőn szereplő naptól számított 30 naptári napon belül. Ekkor az ellátásért fizetni kell, a kiszállási díj összege az ingatlan helye szerint illetékes önkormányzat rendeletében meghatározott, a 2015. július 1-i állapot szerinti közszolgáltatási díj harminc százalékának megfelelő összeg.
Ha a közfeladat ellátására a közösen egyeztetett időpontban sem kerül sor, vagy a 30 napos határidőt valaki elmulasztja, a kéményseprőipari tevékenység ellátójának kötelessége értesíteni a tűzvédelmi hatóságot. A hatóság első intézkedésével felszólítja az ügyfelet a sormunka megrendelésére, ez a másik olyan terület, amit a most továbbfejlesztett felületen online intézhetnek.
A fejlesztések május 10. éjféltől elérhetőek, a katasztrófavédelem kéményseprést támogató, és mobil eszközökről is működtethető weboldalán:
www.kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat