Hittantábor 2015

DSCN7710 DSCN7716 DSCN7747

Idén a katolikus hittantábor keretében a Dráva közelében található Háromfa községbe látogattunk, szállásunk a helyi plébánia épületében volt. Az első nap a tábor egyik kedvenc játékát, a métát tanultuk meg. Este a vacsora után összegyűltünk az első közös esti imára. Ezeken az alkalmakon mindig egy rövid történet hangzott el, melyet elmélyült csend követett. A tábor másik újdonsága a hangulatfal volt: mindenki választott magának egy kis figurát, amit a papi iroda falára helyezett, olyan magasra, amilyen jó volt az aznapi hangulata. Örömmel láttuk később, hogy ezeket aktívan használták a táborozók.

Vasárnap reggel szentmisére mentünk, a táborozók énekhangja betöltötte a templomot. Délelőtt kártyáztunk, majd ebéd után a tábor másik nagy népszerűségnek örvendő játékát, a körbeülős játékot játszottunk. Idén sem maradhattak el a megafogatok:  volt hogy 8, illetve 11 ember is ült egy széken, egymáson. Este pedig megérkezett a táborba házigazdánk, Dani atya, akit egyből megszerettünk.

Hétfő reggel hittanórával indítottuk a napot, majd kézműves foglalkozás következett Csőke Tanár Úr és Blanka és Alíz vezetésével. Délután emellett énekpróbát is tartottunk, mivel este a helyi templom búcsúján mi zenéltünk. Gyönyörű volt az énekünk, méltó volt az ünnepi szentmiséhez. Este pedig megérkezett hozzánk Józsi atya is.

Kedden strandnap következett, Csokonyavisontára mentünk, a helyi termálfürdőbe. Itt különféle medencékben, valamint a sakkpályán mindenki talált kedvére való szórakozást. Este a babócsai mise után meglepetés várt minket a háromfai plébánián: P. Vince, a helyi remete elrabolta a ház kulcsait. Így éjszakai túra keretében, zseblámpa nélkül vágtunk neki a sötétnek, amit a kreatív nevelők ijesztgetéssel színesítettek. De a táborozók bátrak voltak, így visszaszereztük a kulcsokat.

Szerda reggel Babócsára túráztunk, ahol Dani atya vezetett minket körbe a templomban, és  vendégelt meg a családja által főzött finom és bőséges ebéddel. Ebéd után a focipályán a helyi napközis csoport várt minket szeretettel. Hihetetlen szívmelengető volt látni, ahogy az egymás számára teljesen ismeretlen gyerekek önfeledten játszanak egymással. Végül pedig meglátogattuk a Basakertet is, majd visszatértünk Háromfára.

Csütörtökön minden család befejezte a félbehagyott tábori naplóját, illetve az őrangyalos ajándékokat, majd ebéd után kilátogattunk a híres horgásztóhoz. Az erdőben számháborúzni kezdtünk, amiben részt vettek Dani atya olasz rokonai is. Aki még nem volt fáradt, gyalog vágott neki a hazafelé vezető útnak.

Pénteken nem maradhatott el a szokásos „Ki mit tud?”, de az estét színesítettük egy csigafutammal is. Végül pedig átadtuk a táborban készített ajándékainkat. Gyorsan eltelt ez az egy hét, de azt hiszem mindenki élményekkel gazdagodva tért haza.

Szeretnénk megköszönni a szülőknek, illetve támogatóinknak a szervezésben végzett munkát, a kreatív játékokat és a vidámságot Szelei Csillának, a kézműves foglalkozásokat Csőke Józsi bácsinak, a zenélést és a sok nevetést Gellér Alíznak és Blankának, a finom ételeket Cserjés Sanyi bácsinak. Külön köszönjük a rendkívül kedves vendéglátást Dani atyának. Továbbá köszönettel tartozunk az idén nyugdíjba menő Cserjés Sándorné Ági néninek, hogy minden évben, teljes odaadással és hatalmas szeretettel szervezte és igazgatta a hittantábort.

Támogatóink:  ifj. Boczka János, Darabos József, Római Katolikus Egyházközség Szabadszállás, Szabadszállás Város Önkormányzata, Szívós László, ifj. Szőke Péter, és a Kedves Szűlök, akik a gyermekek szállítását is vállalták. Köszönjük önzetlen segítségüket!