Ép testben, ép lélek!

2015-06-15 08.19.56 2015-06-15 10.46.35 P6150482 P6150488 P6150470 P6150525

Az iskolai egészségnapi rendezvény  – a TÁMOP 3.1.4.C – Innovatív iskolák fejlesztése elnevezésű, „ A szivárvány színeire hangolva” pályázat keretén belül – 2015.06.15-én került megrendezésre. A program megszervezését Bartalné Fodor Klára, Piszóné Jakab Mónika, Nagy Géza és Csőke József végezte. A programok összeállításánál törekedtünk a sokszínűségre és az egészséges életmód skálájának propagálására.

A nap indításaként előadásokat szerveztünk a védőnők és a rendőrség bevonásával. A helyes fogmosás, A helyes tisztálkodás, A kerékpáros közlekedés veszélyei, A drogok és a nyár veszélyi címmel. Az előadások végeztével a tanulókat az iskola aulájában és a hozzá kapcsolódó folyosókon az egészséges táplálkozást népszerűsítő teljes kiőrlésű és rozsos kenyérből készített szendvicsek várták. Zöldségek és gyümölcsök sorával gazdagítottuk a választékot. Miután a kóstolás befejeződött, az udvaron folytatódott a programsorozat.
Futóversenyen mérhették össze állóképességüket a tanulóink, akiket a célba éréskor, vitaminos pezsgőtablettás itallal kínáltunk. A kerékpáros vállalkozó kedvű tanulóinknak, ügyességi pályát rendeztünk be, valamint lassúsági versenyt is rendeztünk számukra. A tanulók bőrproblémáinak megoldásában kozmetikus szaktanácsadó segített. Az Országos Mentőszolgálat elsősegélynyújtás bemutatásával, vérnyomás méréssel, valamit vércukorszint mérésével segítette a nap eredményességét. Az udvar egy árnyékos részén TOTO kérdésekre válaszolhattak a tanulóink a dohányzás, a táplálkozás és a sport területéről.
A nap zárásaként egy igazán ütős sport bemutatóval gazdagodhattak diákjaink. A méltán Európa-hírű Face Team akrobatikus kosárlabda csapat bemutatója koronázta meg a napot.
A röpke egy napi rendezvénnyel, szerettük volna felhívni a figyelmet az egészséges életmód fontosságára. Igyekeztünk bemutatni, hogy mennyire szerteágazó az a terület a mindennapjainkban, amely kapcsolatba hozható ezzel a témával. A tanulók hozzáállása, az elfogyott szendvicsek mennyisége, a programokon való részvétel, a tanulók és a pedagógusok reflexiója azt bizonyítja, hogy a nap a kitűzött célját elérte.

About Post Author