Újra kirándultunk

Őszi kirándulásunkon Egerbe látogattunk el.

Út közben megálltunk Tápiószelén, a Braskovics Múzeumnál. Ez a köznemesi kúriamúzeum hét szobájában a haladó magyar köznemesség kultúráját és tárgyi emlékeit bemutató enteriőr kiállítás. A szalon, ebédlő és dolgozószobájában szinte az egykori élet elevenedik meg.

Külön érdekesség a pipa-, fegyver-, ötvös és vadászati gyűjtemény, valamint Kincsem, a verhetetlen magyar csodakanca emlékanyaga.

Utunk során Mezőkövesdre is betértünk. Kis Jankó Bori házában a hímzések kavalkádja mindenkit elvarázsolt. Ő volt az, aki a „matyó rózsa” legtöbb variációját megalkotta.

A matyó hímzés 2012-ben felkerült az UNESCO szellemi kulturális örökség listájára.

Utolsó állomásunk Eger volt. A várban a Vár Ura megismertetett bennünket annak történetével. Szent István királyunk Egert a tíz püspökség egyikének székhelyévé tette. A székesegyház a Várhegyen állt, körülötte építették meg a város történelmi magját. A várat a 13. században építették a tatár hódításokat követően, amikor még lovagvárként funkcionált. Fontos szerepet töltött be Dobó István a vár életében. 1548-ban várnaggyá nevezték ki. Nemcsak kiváló stratéga. hanem földesúr is volt. Az ő feladata volt, hogy erősebbé. biztosabbá tegye a várat a támadások idejében. Neki állított emléket az utókor a Dobó téren álló szoborral. Itt áll a Minorita Templom is, mely Európa legszebb barokk temploma. Szomszédságában a Városháza épülete varázsolt el bennünket. Legutoljára a Székesegyház épületében gyönyörködhettünk, mely Magyarország egyik legnagyobb temploma,

Sok látnivalóval lettünk gazdagabbak. Soós Zoltán, idegenvezető ismereteinket bővítette, Szalontai Bálint gondoskodott a biztonságos utazásunkról. Süveges János személyében.

A Polgármesteri Hivatal Képviselő testületének köszönjük a támogatást!